REEBOK: OD MALE LOKALNE RADIONICE DO SVETSKI POZNATOG BRENDA

Sve je počelo davne 1862. godine kada je igrač kriketa iz Notinghemšira poželeo obuću koja će mu pružiti neophodnu stabilnost tokom meča. Krenuo je u potragu za patikama sa posebnim nastavcima, odnosno šiljcima na đonu koji bi mogli dovoljno da prodru kroz zemlju i pomognu mu da izbegne pad tokom trčanja. Potraga ga je odvela do radionice Semjuela Fostera. Nova silueta sa šiljcima ubrzo je bila završena, a nedugo zatim je postala i glavna tema među igračima kriketa.

Nakon trideset godina Semjuelov unuk, Džosef Vilijam Foster sa samo 14 godna pravi svoje prve patike, da bi 1895. osnovao firmu J.W.Foster & Sons koja se na početku poslovanja pre svega bavila proizvodnjom patika za trčanje. Već 1909. godine Fosterovi počinju da proizvode obuću i za druge sportove čime se pozicioniraju kao jedna od najcenjenijih kompanija u svetu sportske obuće u to vreme.

Negujući tradiciju i porodičnu zaostavštinu, 1958. godine posao preuzimaju Džejmsovi sinovi, Džozef i Džefri koji iste godine menjaju naziv kompanije u Reebok.

KAKO JE KOMPANIJA DOBILA IME REEBOK I ŠTA TA REČ ZNAČI

Džozef i Džefri su se dogovorili da kreiraju sopstvenu kompaniju sa istim pionirskim duhom kao njihov deda Džozef Vilijam Foster. Listajući stranice rečnika Džozef je naišao je na reč Reebok, koja označava malu antilopu nađenu u Južnoj Africi, Zimbabveu i Svazilendu i to mu se dopalo. Predstavljalo je savršenu asocijaciju na kvalitet opreme koja se već godinama proizvodila u porodici. Reebok – idelan opis za brzinu, gracioznost i okretnost.

AEROBIK - NOVA FITNES SENZACIJA U KOJOJ REEBOK ZAUZIMA PIONIRSKO MESTO

Nakon niza uspeha i konstantnog rasta, brend 1982. godine ulazi u novu fazu predstavljajući prve sportske patike dizajnirane specijalno za žene. Potpuno novi pravac u fitnesu pravi neverovatnu pompu među damama, a Reebok im u tom trenutku nudi nešto što im je najviše potrebno – inovativan tehnički koncept, nove materijale, uzbudljive boje i vrhunsku podršku, udobnost, stil ali i pristupačne cene. Upravo zbog dominacije na fitnes tržištu i prodaje Reebok obuće 1987. brend se opisuje kao najbrža rastuća kompanija u Americi.

OD SPORTSKIH TERENA DO OMILJENE LIFESTYLE SILUETE

Pored fitnesa, Reebok je bio neizostavni brend na mnogim sportskim terenima. Iako je počeo sa siluetama namenjenim trkačima, vrlo brzo je zauzeo važno mesto i u fudbalu, košarci, tenisu, a danas i među Crossfit zajednicom.

Ono što je Reebok izdvojilo u odnosu na ostale, bilo da je reč o sportskoj ili lifestyle liniji, jeste dugogodišnje iskustvo i tehnologija koja je uvek išla u korak sa vremenom.

TEHNOLOGIJA

Kroz tradiciju dužu od jednog veka, Reebok iznova i iznova nailazi na izazov kako unaprediti svaki novi model. I dok su neke od ranijih inovacija sada zamenjene još modernijim tehnologijama, mnogi principi Reebok nasleđa i dalje su u upotrebi, potvrđujući kvalitet.

The Pump tehnologija, Energy return system, Hexalite, Dynamax, Graphlite, Ventilator i mnoge druge tehnologije po kojima su Reebok modeli prepoznatljivi jedan su od ključnih razloga zašto je ovaj brend toliko dugo na vrhu.

POZNATI KOJI SU PREPOZNALI VREDNOST BRENDA

Reebok danas počiva na nenadmašnom nasleđu. Njegovoj istoriji i vrednostima za koje se zalaže doprinela su i brojna poznata imena koja su svoje poverenje poklonila upravo ovoj kompaniji.

Legendarne zvezde kao što su košarkaši Šakil O'Nil, Jao Ming, Alen Ajverson, teniserka Venus Vilijams, reperi Jay-Z i 50 cent, manekenka Điđi Hadid i pevačica Ariana Grande samo su neka od imena koja su se našla u različitim Reebok kampanjama tokom svih ovih godina. U koraku sa vremenom i potrebama novih generacija, brend je zadobio i poverenje nekih novih mladih zvezda poput muzičara Khalida i Kardi B, a ističe se i saradnja sa dizajnerkom Viktorijom Bekam.