Njihove majice i duksevi izrađuju se u limitiranim serijama, od kvalitetnih materijala, a odlikuje ih specifičan dizajn i originalno pakovanje. Upravo to je i razlog zašto je Dechkotzar postao autentični beogradski suvenir i možda čak jedna od najboljih reklama za odeću sa oznakom “Made in Serbia”. Kao inspiracija za naziv brenda, Nikoli i Nenadu Radojčiću, koje poznaju i kao “Braću burazere”, poslužila je jedna hip-hop pesma u kojoj je glavni lik Dechkotzar. Međutim, taj dečko nije heroj, on je običan momak iz kraja koji neguje prave vrednosti. A tako je i sve počelo, kada su braća poželela da naprave odeću koju će oni i njihovi drugari iz kraja nositi “bez blama”.

Šta je vas oblikovalo, odnosno šta je to što je tokom vašeg odrastanja i razvoja najviše uticalo da napravite svoj brend?

Nikola: Rasli smo u bloku 21 na Novom Beogradu. Još kao klincima nije nam se sviđalo ono što smo imali u ponudi. Zapravo, nije nam bilo dovoljno. Hteli smo nešto više i drugačije – od muzike, preko oblačenja, pa i do izlazaka… Dodajte svemu tome grafite kojima smo se bavili i eto ovoga što i danas radimo.

Nenad: Novi Beograd, 21. blok, beton i hip-hop kultura. Počeli smo sa grafitima u drugoj polovini devedesetih, da bismo početkom 2000-ih počeli da se bavimo i grafičkim dizajnom. Nedostatak kvalitetnog sadržaja u to vreme nas je terao da pravimo nešto svoje.

Da li je teško ostati originalan u današnjem vremenu?

Nikola: Svako od nas je unikat. Original. Svako vreme nosi svoje izazove, pa tako i ovo danas. Ako ti je neko obećao da neće biti teško, slagao te je. Ili ne radiš nešto kako treba ili ti je neko ostavio baš dobru ostavinsku raspravu.

Kada pogledate neke od ranijih i sadašnjih radova, u kom smeru se razvijao vaš dizajn i šta je uticalo na to?

Nikola: Mislim da se konstantno usavršava, menja i oblikuje, ali ostaje prepoznatljiv bez obzira na trendove i stilove. Obojica smo preskočili formalno dizajnersko obrazovanje, pa nas je to teralo da se oprobamo u mnogim disciplinama dizajna. Možda je u tome i najveći catch da uspevamo da izađemo u susret klijentima i rešimo njihove probleme i potrebe, a da zadržimo svoj prepoznatljiv potpis.

Šta vas najviše inspiriše dok stvarate?

Nikola: Stvaram uvek. To je neprekidan tok misli i procesa koji se samo oblikuju različitim navikama i rutinama. Nažalost, sve manje vremena imam da sedim i crtam i bavim se dizajnom, ali sve ideje i inspiracija dolaze u različitim situacijama – dok vozim, provodim vreme sa porodicom… Volim i da fotografišem. To već dugo radim, ali i dalje ne smatram sebe fotografom. Trudim se da pešačim što više, to mi je agregat koji pokreće sve procese.

Nenad: Promene

Koja je prva asocijacija na reč Legacy? Koji je vaš Legacy?

Nikola: Legacy je odgovornost i trajanje. Ostaviti nešto za sobom što će biti relevantno u tom trenutku, ali i misliti na to da će mu se neko jednog dana vratiti. Vrednosti toga što si napravio treba da ostanu vanvremenske u svakom smislu.

Nenad: Sve što pravimo, znam da će ostati negde ubeleženo i sačuvano. To je velika odgovornost i zato se uvek trudimo da damo svoj maksimum.

Šta želite svojim radom da ostavite u nasleđe novim generacijama?

Nikola: Voleli bismo da Dechkotzar ima svoj legacy. Da ostane kvalitetan i relevantan, bez obzira na to da li će ostati ovde, preći granice ove zemlje, ostao mali ili porastao još više. Da kad 2032. uzmeš majicu koju smo izbacili 2014. ona može da se nosi, bez blama. Voleo bih i da našim klincima ostavimo zanimljiv inspirativan posao koji bi već za petnaestak godina mogli da preuzmu.

Nenad: Kao što mene neprestano inspiriše arhitektura, enterijer, industrijski i grafički dizajn iz SFRJ, tako bih voleo da se neke nove generacije inspirišu stvarima koje smo napravili.

Šta biste savetovali talentovanim klincima koji su na početku svoje karijere?

Nikola: Jedino pravilo je da nema pravila, kad to naučiš i opustiš se sve ide lakše. Ostanite klinci tokom cele svoje karijere, ne samo na početku.

Nenad: Puno, puno rada.